måndag 30 augusti 2010

Fader Fyra Procent


Allliansfritt Sverige publicerade ovanstående bild som ett exempel på hur KD lyckas göra sin marginaliserade roll i högerregeringen till ett säljargument. Problemet är för de borgerliga väljarna är dock snarast att de har för många partier de måste försöka rädda över fyraprocentsspärren. Man kan därför förvänta sig att följande borgerliga valaffischer snart kommer skräpa ned ett stadsrum nära dig:
"Säkra Alliansen: rösta på de andra -  sa(m)e shit, different na(m)e"
[Komplett med en bild på landsfader Reinfeldt som försäkrar den oroliga högervalmanskåren att politiken är densamma, fast förpackningen skiljer sig åt]
"Säkra Alliansen: rösta på Sverigedemokraterna - som Folkpartiet fast snällare"
[Fungerar även med motsatt budskap ifall FP börjar sacka i opinionen]
"Säkra Alliansen:  rösta på Kristdemokraterna och Centern"
[den fungerar dock bara om Moderaterna fått anordna val, som de gjort i Umeå, Stockholm, Haninge Södertälje och Kristianstad, så att den stelbenta sosseprincipen med "en person - en röst" tillämpas mer flexidariskt]
"Rösta på Feministiskt Initiativ"
[Hade jag varit Karl Rove hade jag föreslagit den borgerliga kampanjstaben att smygaffischera med FI-reklam för att få motståndarväljare att slösa bort sina röster - då en röst på en chanslös Gudrun ju i praktiken är en röst på Maud och Göran]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar