onsdag 7 oktober 2009

Rätt ska vara rätt

I inlägget från gårdagen om uppropen kring vägbiblioteken och privatiseringen av Banverket produktion hade det smugit sig in ett par faktafel som jag härmed vill rätta. Lotta Durgé kommenterade, vilket jag tackar för, att det även är Transportarbetareförbundet som står bakom biblioteken, och att man än så länge inte kan lämna tillbaka ljudböckerna på ett annat ställe än där man lånat dem, vilket jag trodde.

Det förändrar dock inget i sak, och jag hoppas fortfarande att Åsa Linderborgs uppmaning får någon form av genomslag så att dessa bibliotek kan få finnas kvar.

När jag ändå är inne på gårdagens inlägg, så kan jag konstatera att det inte bara är undertecknad som tycker att Annicka Engbloms typ av gammalhöger är rätt festlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar